Podcast #2 “Koplopers in fashion” is uit. In deze serie podcasts spreekt Annet Goede, initiator van AllGoods en founder van Cream PR iedere keer een inspirerende gast uit de textiel- en mode-industrie.

Samen bespreken zij hoe het gesteld is met de duurzaamheid in de kledingindustrie. Met deze podcast en andere initiatieven hoopt AllGoods meer transparantie rond het onderwerp te creëren.

De tweede podcast uit de serie kun je VIA DEZE LINK op Spotify beluisteren en VIA DEZE LINK op ITunes.

In de tweede editie van “Koplopers in fashion” spreekt zij met Ellen Mensink, oprichter en eigenaar van het Amsterdamse modelabel Loop. a life and Brightloops.

Loop. a life werkt met afgedankte kleding die verzamelt wordt via kledingcontainers en industriële restanten. Deze waardeloos geworden kledingstukken en restanten worden op innovatieve wijze terug gebracht naar de vezel om te hergebruiken in een kwalitatieve nieuwe collectie truien en vesten. Hoe werkt dit proces, wat maakt een product circulair en wat is daar voor nodig. Waar loopt ze tegenaan en hoe kunnen kopers hier in positieve zin aan bijdragen. Wat maakt een mode merk echt duurzaam en hoe ver moet een merk hiervoor gaan. Loop. a life is daarmee een goed voorbeeld van een koploper in fashion.

Over AllGoods

AllGoods is een nieuw opgericht platform, dat het gehele jaar door verschillende activiteiten ontwikkelt, met als doel: het creëren van impactvolle public relations binnen het vakgebied textiel en fashion, rondom circulariteit, duurzaamheid en inclusiviteit voor en door ALLGOOD COMPANIES & TRUE FASHION LABELS. Er is vanuit koplopers al veel kennis verzameld. Tegelijkertijd zijn er vanuit de consument veel vragen, zoals: welke modeproducenten zijn nu echt duurzaam? Waar wordt duurzaamheid als marketingtool ingezet? En: wanneer zet een modelabel een eerste stap in de goede richting?

Het platform dat AllGoods biedt, is er om media, influencers en overige stakeholders te informeren, inspireren en ondersteunen. En dat vanuit een aantal aansprekende koplopers in de modewereld, die al jaren vanuit duurzaamheid werken en voor wie dat eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld is.

De vaste kern van AllGoods bestaat uit een aantal innovatieve koplopers in de fashionindustrie. Zij nodigen andere partijen uit om te participeren en denken mee over nieuwe events en mogelijkheden. Het grote doel van AllGoods is bewustwording en gedragsverandering bij de consument.